انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

باکیده: جشنواره فیلم کوتاه یکی از مهمترین جشنواره‌های کشور

عبدالله باکیده با بیان اینکه ساخت فیلم کوتاه برای یک فیلمساز مانند یک دانشگاه است، گفت: اهمیت فیلم کوتاه باعث شده است که در حال حاضر جشنواره فیلم کوتاه تهران در کنار جشنواره فیلم فجر، از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم در کشور به شمار آید.

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی جشنواره فلم کوتاه تهران، عبدالله باکیده گفت: اهمیت فیلم کوتاه باعث شده است که در حال حاضر جشنواره فیلم کوتاه تهران در کنار جشنواره فیلم فجر، از مهم‌ترین جشنواره‌های فیلم در کشور به شمار آید.
این فیلمساز ضمن با اهمیت دانستن تلویزیون در مقوله فیلم کوتاه گفت: با توجه به اینکه تلویزیون برنامه‌های متعددی دارد فیلم کوتاه هم می‌تواند بخشی از برنامه‌های تلویزیون باشد.
وی افزود: تلویزیون با توجه به این رسالت خود می‌تواند در زمینه سازندگی نقش مهمی داشته باشد.
عبدالله باکیده فیلم کوتاه را یکی از بزرگترین مظالهر سینمای ملی و بومی ما دانست و گفت: با توجه به اینکه فیلم‌های کوتاه توسط فیلمسازانی از سراسر ایران ساخته می‌شود همین باعث می‌شود که تنوع فراوانی در سوژه این فیلم‌ها وجود داشته باشد و در کنار آن از طریق این فیلم‌ها با فرهنگ و آداب و رسوم نقاط مختلف کشورمان آشنا شویم.
وی جشنواره فیلم کوتاه را دارای دو وجه مثبت و منفی دانست و بیان داشت: وجه مثبت این جشنواره کشف استعدادهای جوان است و اینکه گردهمایی بزرگی است برای حضور تعداد زیادی فیلمسازان جوان و تا اینجای کار جشنواره به نفسه خیلی خوب است.
در ادامه با اشاره به نادیده گرفتن شدن این استعدادها گفت: وجه منفی جشنواره زمانی است که فیلمسازانی در این جشنواره معرفی می‌شوند اما متاسفانه مسئولین از آنها حمایت نمی‌کنند.چه خوب است که فیلمسازانی که در این جشنواره خصوصا در بخش بین‌الملل موفق به کسب جایزه می‌شوند امکان ساخت فیلم بلند برایشان فراهم شود.
وی افزود: نتایج این اقدام را دیده‌ایم و فیلمسازان موفق این جشنواره توانسته‌اند فیلم‌های بلند موفقی بسازند که می‌توان به فیلمسازانی چون امیر شهاب رضویان، شهرام مکری و بهمن قبادی اشاره کرد. 

 

منبع: پایگاه خبری فیلم کوتاه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد