انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

برگزیدگان جشنواره بیست‌وششم فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

خبرگزاری فارس: برگزیدگان بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در مراسم اختتامیه معرفی شدند.


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در مراسم اختتامیه این جشنواره که با اجرای رضا رشیدپور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، برگزیدگان بخش‌های مختلف دوره بیست‌وششم این جشنواره معرفی شدند.


بر اساس این گزارش، در بخش بهترین فیلم با موضوع «چشم‌انداز سرزمین زیبای ما» دیپلم افتخار به «کاوه بهرامی‌مقدم» برای فیلم مستند «مسیر بودن» از تهران اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم با موضوع «آیین مهر»، دیپلم افتخار به «کاوه قهرمان» برای فیلم داستانی «یاد یک روز» از تهران و «محمد رشیدی» برای فیلم داستانی «هیس شوالیه‌های کوچولو دارند عاشق خدا می‌شن» از تهران داده شد.
در بخش بهترین فیلم «استعداد جوان با موضوع داستانی» دیپلم افتخار به شهرام ابراهیمی برای فیلم «ریسمان» از شهرکرد و «محمد کاظم‌زاده‌مژدهی» برای فیلم «قصه قبر ننه» از رشت تقدیم شد.
در بخش بهترین فیلم «استعداد جوان با موضوع مستند» دیپلم افتخار به «محمدحامد ستاری» برای فیلم «بعد از کنکور» از تهران اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم «استعداد جوان با موضوع پویانمایی» دیپلم افتخار به «فرنوش عابدی» برای فیلم «بن‌بست» از تهران و هدی اصفهانی برای فیلم «چتر رنگی» از تهران داده شد.
دیپلم افتخار بخش بهترین فیلمنامه به «علی زرنگار» برای فیلمنامه فیلم «شدن» از تهران و «بهرام توکلی» برای فیلمنامه فیلم «تمام وسایل شخصی من جابجا شده» از تهران تقدیم شد.
در بخش بهترین «تحقیق و پژوهش فیلم مستند» دیپلم افتخار به «لقمان خالدی» برای تحقیق فیلم «و من مسافرم» از تهران و «سعید قوامی» برای تحقیق فیلم «چراغی که روشن شد» از تهران تقدیم شد.
در بخش تصویربرداری دیپلم افتخار به «کاظم ملایی» برای تصویربرداری فیلم «منها» از تهران و «محمدرضا جهان‌پناه» برای تصویربرداری فیلم «آخرین ناخدا» از تهران داده شد.
«فرشید فرجی» برای صدابرداری فیلم «منطقه مرزی» از تهران و «مژده علم» برای صداگذاری فیلم «چراغی که روشن شد» از تهران توانستند در بخش «صدا» دیپلم افتخار را از آن خود کنند.
در بخش «تدوین»، دیپلم افتخار به «ابراهیم سعیدی» برای تدوین فیلم «افسون» از سنندج و «فرحناز شریفی» برای تدوین فیلم «گم‌و‌گور» از تهران تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلم تجربی» دیپلم افتخار به «هوشمند ورعی» برای فیلم «سوت زدن زیر آب» از تهران و «فرشید اخلاقی‌پور» برای فیلم «تالار عروسی بوف کور» از تهران داده شود.
همچنین در بخش «بهترین فیلم پویانمایی»، دیپلم افتخار به «سارا نامجو» برای فیلم «صخره» از تهران و «مجید بلادپس» برای فیلم «ماه و پلنگ» از تبریز تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلم مستند» دیپلم افتخار به «لقمان خالدی» برای فیلم «و من مسافرم» از تهران و «محمدرضا فرزاد» برای فیلم «گم‌و‌گور» از تهران اهدا شد.
«علی زرنگار» برای فیلم «شدن» از تهران و «نقی نعمتی» برای فیلم «آن دو» از تهران دیپلم افتخار بخش «بهترین فیلم داستانی» را دریافت کردند.
همچنین دیپلم افتخار هیئت داوران به «زنده‌یاد پیمان ابدی» برای ایفای نقش در فیلم تجربی «رادیولوژی یک پرتره» از تهران، «محمدعلی محمدی» بازیگر فیلم داستانی «رویاهای برفی» از سنندج و «کیوان هنرمند» برای موسیقی فیلم تجربی «حضور» از تهران اهدا شد.
در بخش بهترین مجری‌طرح یا تهیه‌کننده هم دیپلم افتخار جشنواره به دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران سنندج و بوشهر داده شد.
به گزارش فارس، در بخش «بهترین فیلم با موضوع چشم‌انداز سرزمین زیبای ما»، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم این بخش به «جمال اسکویی» برای فیلم «زنده رود» از شهرکرد اهدا شد.
در بخش «بهترین فیلمنامه با موضوع چشم‌انداز سرزمین زیبای ما»، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلمنامه این بخش به «حسن نقاشی» برای فیلم مستند «وایو» از تهران تقدیم شد.
در بخش «بهترین تحقیق و پژوهش با موضوع چشم‌انداز سرزمین زیبای ما»، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال به عنوان بهترین تحقیق فیلم این بخش به امیررضا سالاری برای فیلم مستند «صاحبقرانیه» از تهران اهدا شد.
در بخش «بهترین فیلم با موضوع آیین مهر» تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم این بخش به «سالم صلواتی» برای فیلم داستانی «رویاهای برفی» از سنندج تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلمنامه با موضوع آیین مهر» تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلمنامه این بخش به «عارف نامور»
برای فیلم داستانی «ما در راهیم» از سنندج اهدا شد.
در بخش «بهترین فیلم با موضوع چراغ راه»، هیئت داوران هیچ فیلمی را شایسته دریافت تندیس ندانست.
در بخش «بهترین فیلم استعداد جوان با موضوع داستانی»، تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم استعداد جوان بخش داستانی به «توفیق امانی» برای فیلم «اینجا جاده‌ها پایان ندارد» از سنندج تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلم استعداد جوان با موضوع مستند» تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم استعداد جوان بخش مستند به «سیدحامد نوبری» برای فیلم «فقط کمی نور» از اراک تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلم استعداد جوان با موضوع پویانمایی» تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم استعداد جوان بخش پویانمایی به «امیر مهران» برای فیلم «شهر خاموش» از تهران داده شد.
در بخش بهترین فیلمنامه تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلمنامه به «عبدالرحیم صاحب‌الفصول» برای فیلم داستانی «یک نفس» از بوشهر تقدیم شد.
در بخش «بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند» تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان بهترین تحقیق فیلم مستند به «مهدی باقری» برای فیلم «مرغ سحر» از تهران تقدیم شد.
بر اساس این گزارش، تندیس جشنواره در بخش تصویربرداری و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان بهترین تصویربردار به «اشکان اشکانی» برای فیلم «بان لرزان» و همچنین مجموعه آثار تصویربرداری شده توسط این هنرمند در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تقدیم شد.
در بخش «صدا»، تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان بهترین صداگذار به «حسین مهدوی» برای فیلم پویانمایی «شهر خاموش» از تهران تقدیم شد.
در بخش «تدوین» تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان بهترین تدوینگر به «میثم صمدی» برای تدوین فیلم «رادیولوژی یک پرتره» از تهران اهدا شد.
در بخش «بهترین فیلم تجربی» تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم تجربی به «کاظم ملایی» برای فیلم «منها» از تهران داده شد.
در بخش «بهترین فیلم پویانمایی» تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم پویانمایی به «محمدعلی سلیمان‌زاده» برای فیلم «گرگ و میش» از تهران تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلم مستند» تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم مستند به «مهدی باقری» برای فیلم «مرغ سحر» از تهران تقدیم شد.
در بخش «بهترین فیلم داستانی» تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلم داستانی به «هومن سیدی» برای فیلم «تمام وسایل شخصی من جابجا شده» از تهران اهدا شد.
در بخش «بهترین فیلم با موضوع اقتباس ادبی از متون کهن فارسی» تندیس جشنواره و مبلغ 12 میلیون ریال به عنوان بهترین اقتباس ادبی از متون کهن فارسی به «محمدعلی سلیمان‌زاده» برای فیلم انیمیشن «گرگ و میش» از تهران اهدا شد.
در بخش بهترین مجری طرح یا تهیه‌کننده، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان بهترین تهیه‌کننده به «سعید رشتیان» برای فیلم‌های «گم‌و‌گور»، «و من مسافرم» و «مرغ سحر» داده شد.
در بخش «بهترین فیلم به معنای مطلق» در بخش مسابقه ملی تندیس جشنواره و مبلغ 40 میلیون ریال به عنوان جایزه بزرگ به بهترین فیلم به معنای مطلق با نگاه ملی به «محمدرضا فرزاد» برای فیلم مستند «گم‌و‌گور» از تهران اهدا شد.
جایزه ویژه هیئت داوران و مبلغ 10 میلیون ریال به «مهین جواهریان» برای «بارون میاد جرجر» از تهران داده شد.
تندیس جشنواره و مبلغ 1500 یورو جایزه بهترین نگاه در بخش مسابقه بین‌الملل «در جستجوی حقیقت» به فیلم «سایه» ساخته «هانا» برگهولم از کشور فنلاند داده شد.
تندیس جشنواره و مبلغ 3 هزار یورو، جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل «در جستجوی حقیقت» به فیلم «همه روزها شبیه هم نیست» ساخته «مارتین تارک» از کشور اسلوونی تقدیم شد.
همچنین انجمن سینمای جوانان ایران با توجه به برگزاری همزمان و باشکوه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «سرزمین زیتون» که همزمان
با شصتمین سال مقاومت مردم فلسطین در لبنان برگزار شد، لوح تقدیر خود را به «علی ظاهر» از کشور لبنان و «مصطفی زریاب» از سودان اهدا کرد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کلیه فیلمسازانی که در این بخش موفق به دریافت تندیس جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شده‌اند، حمایت از تولید اثر بعد را اهدا کرد.
به گزارش فارس، در بخش بین‌الملل، تندیس جشنواره و مبلغ 1000 یورو به عنوان جایزه بهترین فیلم کشورهای عضو اکو به فیلم «آیان» ساخته «صدیق شعرنیاز» از کشور قرقیزستان اهدا شد.
لوح تقدیر بهترین فیلم در بخش مسابقه ملل مسلمان به فیلم «به دنبال او» ساخته «محمدعلی افتخاری‌نیا» از کشور ایران تقدیم شد.
همچنین تندیس جشنواره و مبلغ 3000 یورو در جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه ملل مسلمان به فیلم «جا به جا و نامرئی» ساخته «محمد انورزاد» از کشور پاکستان داده شد.
لوح تقدیر بهترین فیلم داستانی در بخش مسابقه بین‌الملل به فیلم «هر روز، روز ماهی‌هاست» ساخته «ینس لیین» از کشور نروژ، جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش مسابقه بین‌الملل، تندیس جشنواره و مبلغ 3000 یورو به فیلم «آخرین لذت بزرگ» ساخته «سیمون هیپ کینز» از کشور اسکاتلند داده شد.
تندیس جشنواره و مبلغ 3000 یورویی جایزه بهترین فیلم مستند در بخش مسابقه بین‌الملل به فیلم «نام تو چیست» ساخته «جورجز سالامه» از کشور ایتالیا اهدا شد.
تندیس جشنواره و مبلغ 3000 یورویی جایزه بهترین فیلم انیمیشن در بخش مسابقه بین‌الملل هم به فیلم «چهره» ساخته «فرانک کاکو» از کشور مجارستان رسید.
تندیس جشنواره و مبلغ 3000 یورویی جایزه بهترین فیلم تجربی در بخش مسابقه بین‌الملل به فیلم «منها» ساخته «کاظم ملایی» از کشور ایران و تندیس جشنواره و مبلغ 1500 یورو جایزه بهترین نگاه در بخش مسابقه آسیا (جلوگاه شرق) مشترکاً به فیلم‌های «خون سرد» ساخته «می هی پارک» از کشور کره جنوبی و «بارون میاد جرجر» ساخته «مهین جواهریان» از کشور ایران تقدیم شد.
همچنین تندیس جشنواره و مبلغ 3000 یورو جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه آسیا (جلوگاه شرق) به فیلم «یک روز قشنگ برفی» ساخته «ماهایا پطروسیان و امیر توده‌روستا» از کشور ایران داده شد.

** حاشیه‌ها:

* تمامی صندلی‌های طبقه اول و دوم تالار اندیشه پر بود و تعداد زیادی از افراد به صورت ایستاده به تماشای مراسم نشستند.

* «سیدحامد نوبری» یکی از برگزیدگان این جشنواره پس از دریافت جایزه‌اش از مسئولین خواست تا به موضوع فیلمش که مربوط فقر شدید در روستایی در استان خراسان شمالی است، توجه کنند.
جواد شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پس از قرار گرفتم در جایگاه سخنرانی به این جوان وعده داد فیلمش را ببیند و موضوع را با رئیس جمهور مطرح کند.

* «هوشمند ورعی» کارگردان فیلم کوتاه «سوت زدن زیر آب» برای دریافت جایزه خود، برخلاف برگزیدگان دیگر به صورت اکتیو و فعال به روی صحنه آمد و با تشویق زیاد حاضرین رو به رو شد و جو سالن را که برای لحظاتی خسته‌کننده شده بود، دگرگون کرد. رضا رشیدپور هم با زبان طنز گفت: آقای ورعی در پایان، حرکت‌های غیر قابل پخشی انجام دادند و صحنه را ترک کردند.

* رضا رشیدپور مجری این برنامه، در دو مقطع زمانی مختلف از زنده‌یاد «خسرو شکیبایی» و مرحوم «پیمان ابدی» یاد کرد که این امر با تشویق ممتد حاضرین مواجه شد.  

 

(گزارش خبرگزاری فارس از اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد